Click here for English English
The Food Office

"The Food Office heeft deze transitie voor haar rekening genomen
tot en met een vlekkeloze go-live van de dienstverlening."

DE VRAAG

Meer dan 15 hoofd- en regiokantoren, 4 coffee corners en nog eens meer dan 500 kleinere kantoren in Nederland en Belgie; Dat is de omvang van ING Benelux. De facilitaire organisatie van de bank is sinds maart 2018 uitbesteed aan de internationale vastgoedorganisatie CBRE. Die vroeg The Food Office om de verstrekking van het eten en drinken in de kantoren in Nederland en België te contracteren en te implementeren.

HET DOEL

Doel was om de facilitaire organisatie te stroomlijnen en efficiënter te maken mét behoud van een onderscheidende klantervaring. Dit vroeg om een helder inzicht in de operationele kosten.

ONZE AANPAK

We zijn onderdeel van een inkoopteam dat bestaat uit diverse mensen van CBRE. Na gunning van de opdracht is in september 2017 een zeer gedetailleerde Due Diligence-fase gestart. The Food Office heeft hiervoor de scope, processen, kosten en kwaliteit van eten en drinken in beeld gebracht. Deze Due Diligence-fase heeft geleid tot de ondertekening van het contract tussen ING en CBRE met een startdatum van 1 maart 2018 voor de Nederlandse vestigingen en 2 mei voor de Belgische. Na deze ondertekening heeft The Food Office de contractering van de leveranciers opgestart. Omwille van de korte opstarttijd zijn parallel hieraan de nodige voorbereidingen getroffen voor de uitvoering van de implementatie.

ONZE WERKZAAMHEDEN

The Food Office heeft voor ING de volgende werkzaamheden in haar takenpakket:

  • het doen van een boekenonderzoek
  • het contracteren van de nieuwe leverancier
  • het implementeren van de nieuwe dienstverlening
Vorig project Project overzicht Volgend project