Een onderzoek naar verschillende perspectieven in de cateringbranche. The Food Office en Smart WorkPlace bundelen hun krachten in een nieuw jaarlijks onderzoek naar de kwaliteit van eten en drinken als onderdeel van het facilitaire proces in de werkomgeving.
Bestaat de ideale cateringoplossing en hoe pas je die in jouw organisatie toe? Wij deden onderzoek naar de Nederlandse markt en komen met verfrissende inzichten in ons nieuwste marktonderzoek rapport. The Food Office interviewde de top van de Nederlandse cateringmarkt voor het onderzoek, met medewerking van maar liefst 17 cateraars. Je krijgt actuele data over onder andere de onderverdeling van contract- en aanbestedingsvormen en leest een diversiteit aan inzichten van verschillende experts.
Nieuwsgierig? Je ontdekt in dit rapport welke trends en ontwikkelingen er in de markt zijn en krijgt inzicht in de consequenties van bepaalde keuzes hebben.
De publicatie licht in detail het spanningsveld binnen de driehoek van opdrachtgever, cateraar en gast toe. Dít is wat de cateringmarkt uniek maakt: de opdrachtgever betaalt en bepaalt, de cateraar voert uit én moet met haar dienstverlening de gunst van haar gasten en opdrachtgever zien te winnen.
Dit onderzoek is bedoeld voor een breed scala aan belanghebbenden:
Met een focus op innovatie en relevantie streeft dit initiatief ernaar jaarlijks verrassende resultaten te presenteren die directe waarde bieden aan zowel opdrachtgevers als cateraars. Tevens biedt dit onderzoek een platform aan cateraars om hun unieke eigenschappen uit te lichten.
Het onderzoek vormt een fundament voor toekomstige innovaties binnen het domein van corporate cateringservices. Door jaarlijks terugkerende inzichten kunnen relevante stakeholders continu inspelen op veranderende behoeften waardoor ze niet alleen voldoen aan huidige eisen maar ook anticiperen op toekomstige trends.